lördag 19 maj 2007

19 maj, ömsom sol ömsom regn.

På bilden ser ni vår fina fina tomt med Doris i mitten. Hon stortrivs redan där! Det känns så fantastiskt och overkligt att vi ska bo där, kanske föralltid...

En något förvirrad lördag vädermässigt, än ösregnar det, än skiner solen. Idag har det inte blivit något uträttat av vikt. Men man måste ta sig sådana dagar ibland också. Klyschan "bara vara" är svår att leva upp till. Denna efterlängtade långhelg har gått försvinnande fort och det känns som att jag mest går och tittar på klockan och ser tiden gå.
Vi promenerade i alla fall till Granngården i regnet i förmiddags och köpte en målarspruta som vi ska måla vårt kommande hus med, ett litet steg i processen men ändock ett steg i rätt riktning. Hoppas arkitekten snart ritat klart huset så att vi kan ansöka om bygglov. Vi vågar inte riktigt skåla i champagne innan vi fått definitivt besked. Fast det är klart, en liten skål kan vi väl utbringa då tingsrätten godkänt lagfarten också.
Ikväll bjuder vi svärmor på kräftpasta med färsk tagliatelle och ser en förhoppningsvis bra film. Men först ska jag ut på en liten joggingtur för nu skiner solen och jag behöver springa av mig rastlösheten som pyr i kroppen.


1 kommentar:

Elina sa...

Hej systra mi! Vad trevligt att få äran att läsa din blogg. Jag tyckte att du fick den väldigt "bloggig" och bra! Antagligen följer jag med till vallen i helgen, längtar efter stugan och fjälluft. Hur Per gör vet jag inte riktigt ännu. Vi hörs och ses! Puss!