onsdag 23 maj 2007

Onsdag kväll

Herrarna ser på champions leage-final och jag kan inte uppbåda något intresse, hur gärna jag än vill. Jag kan ta mig igenom en match med Sverige, men där går gränsen. För killarna tycks det dock vara en högtidsstund och den unnar jag dem så gärna.

Igår frågade en av mina elever om hon var tvungen att göra uppsatsen som hon inte lämnat in. Jag har bestämt fredag som sista inlämningsdag om de vill ha med sina arbeten i betygsbedömningen. Jag måste ha en vecka på mig att rätta allt. Jag svarade henne att om hon satsade på Vg, vilket jag vet att hon gör, var det ett krav:
- Ja, jag vill att du gör uppsatsen till på fredag som jag har sagt, sa jag.
- På fyra dagar?! svarade hon med förfäran i rösten.
- Nej på ett halvår, svarade jag. Den skulle varit klar innan jul.
Håhå jaja de är roliga ibland...

Inga kommentarer: