fredag 8 juni 2007

Examen


Idag är det examens- dag och jag skulle gärna vilja gå på student- mottagning och få frossa av en buffé likanande denna (foto från dn.se). Är det någon som vill bjuda mig? Jag blev så sugen på sommarmat plötsligt att jag nästan dreglar ner tangentbordet. I helgen ska jag ta mig tusan göra en smörgåstårta.
Jag har varit i kyrkan idag och infiltrerats av sommarkänslor i form av "Den blomstertid nu kommer" och långrandigt rektorstal. Det känns bra, det hör liksom till... Det är tur att jag valt att bli lärare för på så sätt är jag garanterad minst en examensavslutning om året. Det är sommar nu! Har ni fattat det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

ååååååååååh vad mysigt, förstår precis vad du menar. i kväll ska jag träffa nettan michaela och en kvinna som heter birgitta som jobbat här förr, då ska vi äta sommarmat och sen gå på orkidéejakt! just nu är jag så superhungrig så sitter och matdrömmer.... midsommarbuffé.... hemgjord pizza.... potatissallad med fetaost... tomater... /Jonna

Anonym sa...

Hej Malin! Klickade mig fram hit ifrån din systers bilddagbok!! Hörde av Ingela (vem annars :) ) att ni ska bygga hus, spännande! Vi spanar ju själva efter något större men ger snart upp känns det som. Blir nästan billigare att bygga nytt i dagens läge. Hoppas att ni mår bra mvh madde (ottossons kusin)

www.minlillavitavra.blogg.se