fredag 1 juni 2007

Southern comfort

Sitter allena och smuttar på ett glas southern comfort på kontoret (med andra ord - i garderoben). Mats är och bowlar med polarna. Jag vet inte varför jag alltid känner mig som en smygalkis när jag dricker ensam även om det nästan aldrig händer.

Rubrikerna skriker desperat ut att: Så får du bästa sommarsexet, bästa solbrännan, bästa sommarkroppen, lagar bästa sommarmaten, fixar bästa sommarstilen och mer och mer och ännu mer. Herregud det står mig upp i halsen oh jag längtar nästan till hösten. Kan man inte få leva sommaren som man vill?

Stellan Skarsgård ska skilja sig. Jag måtte ha köpt medias bild av honom som den perfekta maken och pappan för jag blir så besviken. Inte han! Storstjärnan med fötterna på jorden, gift med läkaren My sedan 30 år tillbaka och far till sex barn. Som alltid pratat i så positiva ordalag om sin fru och sin familj. Inte han! Jag blir alltid lika besviken när några skiljer sig, oavsett om de är sexbarnspappor eller ej, men vissa svider lite mer. Stellan svider mycket. Samtidigt inser jag att det är min egen rädsla som gör att jag reagerar så starkt. Jag vill så innerligt gärna tro på den livslånga kärleken. Och jag väljer att fortsätta tro, även om Stellan Skarsgård nu förälskat sig i en kurvig hollywoodpingla, eller vad han gjort. Jag tror. Ärligt.

3 kommentarer:

Elina sa...

jag "alkisar" med mor och far ikväll. inte smygis som du alltså. jag förstår hur du känner ang det där med smygalkis. man är väl van med att alkhol är en social grej man gör med nära och kära liksom. jag skulle ha svårt att göra det själv. konstigt egentligen. man dricker väl liksom för sin egen skull?

jag håller även med att om att man blir ledsen när folk skiljer sig... och sen skitglad när man hör om dom som varit tillsammans i 40 år (britt t på noret-tibble tex). jag blir speciellt glad eftersom jag och per blivit tillsammans så ungt.

det är dags för mig att uppdatera min blogg snart! tack för en rolig blogg och ha en fortsatt trevlig kväll. pusspusspuss!

Anonym sa...

jaa, vet precis vad du menar, tror jag... en del par som verkar ha det så ömsesidigt och fint, som har barn kanske, som levt ihop länge, och sen skiljer de sig, det pickar liksom ett litet hål på den där drömmen och tron jag har om det livslånga kärleken. men men. som elina skrev, alla gör ju inte det, det finns ju de som lever tillsammans hela livet och ÄR lyckliga med det. mamma&pappa, i hope, farmor&farfar för att nämna några. ulla och robban har varit tillsammans sedan ulla var typ 19 och de är fortfarande jättekära. tack för bra inlägg. puss. /jonna

Anonym sa...

This can be flight simulator version FS2002, FS2004 or the latest version of Flight Simulator,
FSX. Solution Options: It was decided to use a web services
simulator to simulate the exact functions of a web services backend.
Multiple PC and Controller Support Install on as many PCs/MAC as
you like. As with most of the electronics, the main enemy of golf
simulator is
the dust. If youre a flight sim enthusiast, the you must try the
king of flight simulator games.