onsdag 22 augusti 2007

100% minst!

Jag har varit nervös hela morgonen för mitt stundande samtal med rektorn klockan halv tolv. Sprungit fram och tillbaks till toan pinsamt många gånger. Jag har övat i en vecka på hur jag skulle motivera att jag förtjänar mer lön - och så frågar han inte ens! Men nu är det klart. Jag jobbar heltid, fick upp lönen och kan pusta ut... Vad det beträffar. Förövrigt går jag en tuff höst till mötes. Undervisningstiden har skjutit i höjden rejält, och flera erfarna lärare som sett mitt schema säger att det är mer än heltid. Måste lärare vara så opedagogiska!? Nu förväntar jag ju mig att det kommer att gå åt helvete, fast det kanske går jättebra. Men hör ni inget från mig på ett tag så vet ni att jag gått in i väggen. Men håll ut - jag blir bara borta några dagar, för längre får man inte vara sjukskriven nu förtiden.

4 kommentarer:

Anonym sa...

det kommer gå skitbra! du är ju så duktig :) och tänk på loven, loven, L O V E N. /slans

Anonym sa...

heja malin friskt humör
vi har ett bra bananflugsdödarrecept
vinäger
lite sirap
några droppar diskmedel
ställes i en liten kopp
nära smittokällan

Anonym sa...

grattis fröken! härligt med heltid. själv lever jag fortfarande i delvis ovisshet..

pausa ibland så håller du till pension. for sure ;)

Anonym sa...

SMITTOKÄLLAN ;) fniss. kan vara värt att pröva. jag blir också tokig snart. det enda som hittills hjälpt litet är att typ aldrig ha sopor inne. men hur lätt är det?