torsdag 16 augusti 2007

Dolly

Jag har röd bil som heter Dolly. Vi är inte direkt bästa vänner för tillfället. I måndags morse ville hon inte starta. Det regnade och då blir hon sur och vill bara vara hemma. När hon väl motvilligt går med på att lämna parkeringen är det inte så att vi glider fram, utan mer hoppar, hackar, skakar, skuttar, hostar och rycker oss fram. Ni kanske tror att jag överdriver, men fråga dem som åkt med mig. Det är en upplevelse. Mamma har sagt att jag kör som om jag stulit både bil och bensin. Nu blir jag omkörd av de flesta och femmans växel är inte att tänka på. Bara så du vet mamma - jag kör inte som en biltjuv längre, utan som en pensionär i en betongborr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha! ja, tell me. jag vet hur det är att åka med dig! ingen höjdare. pinsamt snarare. som att rida på en åsna med krupp. är den inlämnad på service nu då? /j

Anonym sa...

ja, jag har ju till och med kört den. man får ju för fasiken hjärtsnörp när den plötsligt hackar till! jag skulle då aldrig ge mig ut på riksvägen med den där :P /slans