onsdag 29 augusti 2007

ILSKA

Jag är så arg att jag darrar när jag skriver. Nyheten att stureplansprofilerna friats från våldtäkt har nått mig. De som följt med i media har kunnat läsa om dessa s.k. profiler som nu anklagats för två våldtäkter, men friats från båda. Kan det vara en slump? Knappast!

Jag hade hoppats att det efter de senste årens debatt i ämnet skulle ha hänt något, men icke. Man har kvinnornas utsagor, man har grova sms mellan männen där de skryter om det inträffade, man har skadorna dokumenterade. Den första domen lyder att de inte kunde förstå att hon inte ville. Den andra att hennes minnesbilder är för vaga (kvinnan var drogad). Så tjejer kom ihåg - du ska inte bara vara oskuld, protestera vilt trots att du är livrädd och kanske drogad, ha osexiga kläder och vara nykter om du ska kunna vinna ett våldtäktsmål, du måste också, oavsett medvetandegrad, minnas allt i detalj.

2 kommentarer:

Anonym sa...

så jävla bedrövligt!!! /slans

Anonym sa...

jaa... som kvinna ska man liksom överbevisa samhället att man har blivit utsatt för det värsta av brott... inte undra på att inte ens våldtagna poliser anmäler. man förlorar ju tron på rättssamhället.