måndag 6 augusti 2007

Jag har fått färg och en finne i natt. Vaknade med en klädsam lätt solbränna och en missklädsam gräddvit pormask (svenskans fulaste ord?) på hakan. Klämde den direkt. Fast jag vet att man inte ska. Jag har ALDRIG klarat att INTE klämma en finne. Finns det någon som kan låta bli får ni gärna ge er till känna här?

Igår upptäckte jag på avstånd att det satt en stor gul lapp på rutan på min bil som stod parkerad hemma. Jag blev alldeles nervös och vågade inte gå dit och titta. Tankarna började snurra: "Vad har jag gjort? Vem är arg på mig? Har jag varit vårdslös i trafiken? Är det en granne som är sur på något?" Efter ett tag kunde jag inte hålla mig längre utan gick med darriga ben bort till bilen. På den kunde jag läsa: "Hej Malin! Jag ska inte tvätta imorgon kl 12. I fall du vill ha tidigare tid.A-M" Jag kunde andas ut. Varför tror jag alltid det värsta?

1 kommentar:

Anonym sa...

i know the feeling... att alltid tro det värsta... isch! /Jonna