tisdag 14 augusti 2007

Solen gäckar mig. Jag tog på mig bikinin och gick ut på altanen för att ta till vara på sommarens sista strålar, men naturligtvis blev det mulet omedelbart. Jag gick istället in i garderoben och slog mig ner framför denna tidslukare. Och Vips - ute skiner solen!

Läste i DN imorse om schackmördaren som i Ryssland mördat 52 personer, lika många som rutorna på ett schackbräde. För varje offer hade han kryssat för en ruta. Otäckt värre! Deckarförfattarna och thrillerregissörerna lär stångas blodiga i kampen om att bli först med den historien - based on a true story.

Igår började jag jobba på skolan igen. Det var kul att vara tillbaka, men det känns lite b-igt att bara jobba 25%. Man blir liksom inte en i gänget när man är där så lite. Rektorn sa dock att det kunde bli mer och jag får fortsätta sväva i ovisshet. Tur att pensionärerna vill ha mig i alla fall...

1 kommentar:

Anonym sa...

snuttan! skönt att höra att det kunde bli mer! det tror jag garanterat att det blir. jag vet även hur drygt det är det där med solen... men du får iaf vara hemma och ha en MÖJLIGHET att sola idag, jag sitter på jobbet, relativt sysslolös just nu (har saker att göra men inget akut som jag orkar ta itu med precis just nu) och möglar. puss./jonna