tisdag 7 augusti 2007

Tantvarning


På lördag fyller jag 28, men i sinnet är jag betydligt äldre. Jag och mina systrar samlar på tantpoäng. Mestadels åt varandra. Men hursomhelst, dessa bjuder jag på:

1. Jag skriver alltid inköpslista när jag ska handla. Men inte nog med det. Jag skriver dem ofta i ordning efter hur varorna är placerade i butiken. Jag har dessutom tagit med mig en kylväska till affären en gång (men då skämdes jag nästan lite).

2. När vi åkte till Göteborg på möhippan i somras sa jag - på fullt allvar - "Genväg blir ofta senväg".

3. Jag är så "tråkig" att det växer mossa på mig. Och jag trivs med det. I lördags var vi hemma hos brorsan och hans familj på grillning. Jag drack EN folköl och när vi kom hem och hade lagt oss tittade jag på väckarklockan - hon var tio i elva! En lördag. En sommarkväll. På söndagen - jag vågar knappt skriva det - la jag mig kvart över nio! Jag drog mig till minnes en gång på jobbet när vi skulle hjälpa en tant i säng klockan tio över nio och hon var jättesur för det var för tidigt. Hon spännde ögonen i mig och frågade: "skulle du vilja gå och lägga dig den här tiden?".

4. Jag har allvarligt övervägt att spela in Allsång på Skansen när jag missar det. (Inte för att jag tycker att det är så bra, utan mer för att det ger mig sommarkänslor.)

5. När jag åkte genom stan med jobbet på midsommardagens natt ojade jag mig förfärat över alla fyllisar. Ja, jag har glömt hur det var att vara ung...


6. Vi trängdes med japanerna och tog kort framför fina byggnader på semstern.



2 kommentarer:

Anonym sa...

malin, jag ska bli bättre på att läsa din blogg. det kan bli min födelsedagspresent till dig :) haha, nej då!

du och jonna är sannerligen två små tanter, men söta som få. jag tror jag ligger sist i tävlingen, för visst har ni inte så mycket på mig VA?(pik)

jag ser fram emot lördag! puss/slans

p.s det spanska inlägget var nog typ portugiskt, för jag förstod assint d.s.

Anonym sa...

haha!! det var ett gott skratt här på jobbet, härligt! du är en sann tant du med. jag gillade mest din klassiska kommentar med genväg är senväg... på fullaste allvar! /Jonna