onsdag 5 september 2007

Jag hjärta kranvatten

Jag skriver detta på arbetstid. Det känns inte okej, men jag måste ta en paus från allt förberedande, kopierande och rättande. Jag sitter med andan i halsen och stänger ner så fort någon kommer in.

Ingen har väl kunnat missa den senaste flaskvattensdebatten. Numer får man maskera sig med solbrillor och lösskägg om man har tänkt köpa sig en flaska vatten. Plötsligt har petflaskor med vatten blivit Sveriges största miljöbov. Jag håller med om att det är onödigt att köpa vatten, när det finns gratis i närmaste kran. Men det är så typiskt media att blåsa upp en sak till en dödsynd när det handlar om ett helhetstänkande. Klimathotet kan dessvärre inte stoppas bara för att vi börjar dricka kranvatten. Vad blir nästa löpsedel - "Att diska under rinnande vatten kostar liv"

1 kommentar:

Anonym sa...

yeah i know. men många bäckar små... men att köpa en flaska då och då är väl ok men att ha det som substitut(stavas?) för kranvatten och sluta dricka det känns ju obra. själv är jag så trött att jag vill grina. efter en hemsk fackdag i gävle. hoppas jympan gick bra!