söndag 16 september 2007

Sockerchock

Vi har precis haft kalas och jag har fått en sockerchock. Chokladkakor, rulltårta, plommonpaj och prinsesstårta, mums! Men nu är jag speedad som en duracellkanin. Funderar på att använda energin till att göra något vettigt.

Vissa dagar känner jag mig fin och andra dagar... mindre fin. Det är nog helt naturlig och jag misstänker att ni känner igen er. Igår gjorde jag dock det fatala misstaget att väga mig på morgonen. Jag hade inte vägt mig på säkert ett år, för jag tycker spegeln är den bästa vågen. Hela dagen kände jag mig fel. Jag hatar vågar! Man tycker man ser okej ut och sedan ser man ett par digitala siffror och plötsligt är inget okej längre. Nu hoppas jag att det dröjer minst ett år till innan jag är så dum och väger mig igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

känns verkligen tråkigt att vi missar mats kalas på onsdag... men det är ju som vi har pratat om, vi är så himla många och det är svårt att kunna varje gång! vi har ju i alla fall gustaf kalas att se fram emot i helgen. plus att du och jag kanske hinner fika torsdag eller fredag? jag jobbar kväll båda dagarna. puss.

Anonym sa...

Jag har inte vägt mig på flera år! Och vägrar göra det. När jag ska fylla i vikt (senast på vår hälsoundersökning på jobbet) så skriver jag den vikt jag hade för typ fem år sen. som säkert är helt fel. men det bryr jag mig inte om. och enligt viktväktarna bör jag gå ner cirka 8 kilo.