måndag 3 september 2007

Toffelhjältarnas vardag

Ibland uppstår små komiska situationer i vardagslivet (som i och för sig inte alltid blir så roliga när man återger dem, men hur som helst...). För en stund sedan satt jag och Mats och kvällsfikade. Mats i sina snorfula vägverksorangea nittonkronorstofflor från IKEA och jag i mina lika fula turkosa. Vi tar varsin tugga macka och lutar oss tillbaka exakt samtidigt. Nej okej, det låter inte så kul, men det kändes kul. Eftersom tofflorna är så fula och det blev lite gammalt gift par över oss. Fast det är ju bara kul att skämta om så länge man är på tryggt avstånd från att verkligen vara det. Och nu känner jag att det här inlägget blev det sämsta i historien (vilket kan ha att göra med en påtaglig sömnbrist) och troligen aldrig borde publiceras. Men jag gör det ändå och hoppas att någon kan se det komiska i ett par som sitter i likadana tofflor och rör sig synkroniserat. God natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

fniss. jo då det verkar skoj! men jag tycker inte det är något att rädslas för... "gift gammalt par" låter som ett skällsord men om det gifta gamla paret är lyckliga så är väl det kalas?

Anonym sa...

haha, ni är väl för söta... två riktiga hemmamysare i likadana tofflor :)