torsdag 20 september 2007

Veckans matsedel

Det är intressant att snegla på kollegorna på lunchrasten. Det finns två tydliga kategorier. De ambitiösa (igår hade en av mina kollegor fyllda rullader! och hade dessutom tagit en joggingtur medan de lagade sig själva) och de som bara fyller magen (pasta med korv/köttbullar alternativt färdigmat). Dessa kategorier borde ha skilda matsalar för att undvika avundsjuka och värdelöshetskänslor. Jag tillhör definitivt den sistnämnda kategorin, men vill så oerhört gärna höra till den andra gruppen. Den här veckan har vår middagsmeny nått nya bottenrekord. I måndags stekt potatis och korv. I tisdags kokt potatis och köttbullar, igår ingen riktig middag alls (Mats åt en Dafgårds paj) och nu ska jag gå och laga - håll i er - makaroner, korv och köttbullar! Matlagningsglädje - vad är det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

i know! idag hade michaela ngt superavancerat med mögelost (tror jag) pasta grönsaker etc... jag hade, baconpasta. idag blir det tacos. i måndags färdig soppa. suck.

Anonym sa...

jag hör också definitivt i den sistnämnda gruppen... jag har nog ätit makaroner och köttbullar typ 20 den här månaden, och då steker jag inte ens köttbullarna utan värmer dem i micron. som tur är är de flesta på hemtjänsten för färdig mat!