måndag 15 oktober 2007

Bokmani

Nu har jag beställt ännu fler böcker från Adlibris. Jag vågar inte ens berätta det för min pojkvän. Vi är fruktansvärt trångbodda och bokhyllan är sedan länge full. Sist lovade jag mig själv att inte beställa en enda bok förrän jag läst ut alla jag beställde då. Det har jag långt ifrån gjort. Det är som ett gift. Jag kan inte låta bli. Det är som med loppissaker, ser jag en fin gammal plåtburk måste jag köpa den. Jag behöver den inte och har inte plats med den, men köper den likväl. I dessa fall saknar jag självdisciplin totalt. Vad gör man?

2 kommentarer:

Anonym sa...

själv borde jag se till att läsa mer! jag fattar inte varför jag inte kan få ro att lägga mig ner och läsa när jag är hemma...

Anonym sa...

haha, håll det för dig själv du. du är så duktig med läsandet, jag får lite prestationsångest. just nu njuter jag av stieg larssons andra. och igår kväll beställde jag en ny navelpiercing, på den nivån är jag.