måndag 15 oktober 2007

Heja heja friskt humör!

Varför är det alltid måndag morgon? Det är mycket oftare måndag morgon än fredag eftermiddag. Jag förstår inte...
Jag samlar och laddar all motivation jag kan frambringa innan första lektionen. Ja nu kör vi! Heja heja friskt humör! Positiv inställning! Nu jäklar ska jag få igång dem på diskussion, få dem att tänka till och överträffa sig själva. Jag är triggad som inför en VM-match. Och sedan möter jag eleverna. De flesta halvsover och en sover på riktigt. Luften går ur mig som en ballong. Jag antar att man inte får ha för höga förväntningar på första lektionen en måndag morgon. Jag antar att jag får vara glad om de flesta är där, vakna och gör någonting överhuvudtaget. Det är nog mer realistiska förväntningar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror att det bara är jag som kommenterar nu för tiden?

usch ja, det är verkligen måndag hela veckan... förutom när jag jobbat helg, då är det så himla skönt med måndag. alla andra måste jobba, medan JAG får vara hemma och slöa! u n d e r b a r t. fast å andra sidan är jag mycket hellre ledig på helgerna...

Anonym sa...

snuttan, det är orättvist när de är så slöa när du är så ambitiös. mina klienter somnar inte, men avskyr att komma hit och träffa en tror jag. så det är väl inte just mkt bättre kanske.