onsdag 10 oktober 2007

Trötthetsklubben

Något är fel med ventilationen på jobbet. Luften är kass och först nu förstår jag hur nödvändigt det är med en fungerande ventilation. Som tur är kommer det "bara" att ta cirka fyra veckor innan det kan åtgärdas.

Alla har nu fått något att skylla sin trötthet på och plötsligt är allt luftens fel. Jag tycker visserligen att alla klagade lika mycket på trötthet innan, men men... På tal om trötthet - finns det något mer tröttsamt än alla som klagar på att de är trötta hela tiden? Det blir ju knappast bättre av att man säger det gång på gång på gång. Och man drar dessutom med sig alla runtomkring. Säg att du är pigg även om du inte är det. Jag lovar - du kommer att känna dig piggare!

3 kommentarer:

Anonym sa...

bra sagt och ännu värre är det med sådana som säger till andra att dom ser trötta ut väldigt uppiggande att höra är ju det.

Anonym sa...

fan, jag känner mig träffad. jag klagar alltid på att jag är trött, fast att jag vet att det mest sitter i huvudet eller ja, min inställning. jag ska försöka bättre mig!

Anonym sa...

nej, det är drygt. haha håller med andreas, en gång sa min fd svärfar "oj vad du ser trött ut" "jasså, för jag är inte alls trött" sa jag då.