tisdag 23 oktober 2007

Mitt bästa tips!

Jag brukar bläddra i min farmors Allerstidingar ibland. Där har de en återkommande spalt med läsarnas bästa tips. En del vettiga tips varvas med en del helt osannolika tips, från folk som måste vara extremt snåla eller bara osedvanligt praktiska. Jag har bland annat läst att man kan spara alla små tvålstumpar och när man har tillräckligt många smälta ner dem i en tom konservburk till en ny tvål. Bingo! Perfekt! Superfräscht! Och ni vet väl att ni kan sätta upp-och-ned-vända petflaskor fyllda med vatten i blomkrukorna, så vattnar de sig själva. Jag lovar att dela med mig av fler ovärderliga tips.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahahahaa! det är ju jätteskoj att läsa tipssidorna! ibland är det bra tips, ibland komiska :) tvåltipset var fräscht tycker jag, det ska jag börja anamma. petflaskor i blomkrukorna låter stilrent. puss!

Anonym sa...

Ojda, nu blev grannen svettig..ligger faktiskt några petflaskor i mitt förråd, de har fungerat utmärkt som vattnare i balkonglådorna flera sommrar i rad! snyggt?-njavars, praktiskt? -abolut!...tur att jag inte satte upp lådorna i år! :-)

Ha det gott! Kram