tisdag 30 oktober 2007

Tillsammans är man mindre ensam

Jag är fullständigt uppslukad av den underbara boken Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda (vars filmatisering hade premiär för en månad sedan, se bilden). Det är en fransk bok om tre udda och ensamma personer som under slumpartade förhållanden blir sambor. Känner ni igen känslan när man inte kan sluta läsa en bok, samtidigt som man inte vill läsa mer för då tar den slut? Så är det nu. Jag låg och läste långt efter att min pojkvän somnat igår. Jag har till och med tagit med den till jobbet idag för att kunna smygläsa lite när jag går på toa. Snart kommer den att vara utläst och jag saknar den redan...

1 kommentar:

Anonym sa...

jag älskar också den boken! läste den på nattåget upp till abisko och nästan grät när den var slut, för jag ville ville ville inte att den skulle ta slut!