lördag 27 oktober 2007

Veckans lista

Veckans mest rörande: Älgen som hamnade i en pool och till slut kunde räddas. Kons kalv stod i skogsbrynet och väntade troget på sin mamma som ropade på sin unge.

Veckans dubbelmoral: Massiva upprop mot gatuvåldet skallar, samtidigt utbryter vilt slagsmål på en hockeymatch mellan Hammarby och Malmö. Inga avstängningar väntar.

Veckans "mycket-vill-ha-mer": Justin Timberlake som är tillsammans med en av världens hetaste skådisar, Jessica Biel, tycks ha svårt att hålla sig från att flirta med andra.

Veckans repris: De självgoda bröderna Schulman startar en ny humorsajt och meddelar att "det finns nog folk som kommer att ta illa upp". Nähä?

Veckans bästa tips: Skippa (sex)tipsen!

Veckans vinst: 1 timme extra inatt!

Veckans skämt: Billy Butt som är dömd för nio fall av våldtäkt och f.d. SSU-ordförande Anna Sjödin går samman och bildar en organisation som ska jobba för rättssäkerheten. Ge er! Det är ingen som tror att ni är oskyldiga.

Veckans godis: Toblerone. Det är så gott så det är värt ett par finnar dagen därpå.

Veckans lättnad: Det blir Mikael Nyqvist och inte Micke Persbrandt som spelar Mikael Blomkvist då Stieg Larssons succédeckare blir film.

Veckans roligaste: En misstänkt bomb utanför USA:s ambassad i Stockholm visade sig vara en väska med blöjor och en pipmugg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, bra lista malin! du är verkligen påhittig i din blogg... undra på att jag inte vill skriva om jag ska bli jämförd med dig :P

Anonym sa...

malin du är ju själv en schulman! som bloggar och dessutom skriver listor :) nejdå, det är schulmans som är du. men jag gillade faktiskt alex blogg... fy mig. men jag gillar din lista och håller med slans, du är påhittig och duktig! men vad har du emot persbrandt? :) och jag håller verkligen med dig om rättssäkerhetsföreningen, suck, och dubbelmoralen! det är ju helt sjuuuukt med hockeyvåldet, varför är det ok att slåss bara för att man har matchkläder på sig???