fredag 2 november 2007

Fredagslycka

Idag infinner sig inte riktigt den där underbara fredagskänslan som brukar komma kring lunchtid. Jag tror att det beror på att nu är min tre dagar långa höstlovsledighet till ända och det är "bara" en vanlig helg kvar. Jag känner mig ändå nöjd. Ingen dag slår fredagar (om man när ledig under helgen vill säga). Idag har jag lite bestyr innan jag kan bänka mig framför Idol med ett litet likörglas Southern Comfort. Jag ska bland annat köpa en present åt min svägerska som har 25-årskalas imorgon och försöka att inte köpa en present år mig själv på samma gång. Jag ska städa trapphus (mindre lockande) och jag ska besöka mormors grav. Ni glömmer väl inte att det är Allhelgona i helgen?

Mitt lov har varit skönt. Jag har träffat en kompis som jag inte träffat på alltför länge, bakat, promenerat, läst och städat ordentligt, kökskåpen hade en massa oidentifierade fläckar och golvet var alldeles rödprickigt p.g.a. en löpande hund. Nu är det så rent här att jag till och med tycker att det är idé att böja mig ner och plocka upp ett liten smula som jag ser. Så då förstår ni att det är rent. Trevlig helg allihop!

1 kommentar:

Anonym sa...

fredagseftermiddag och lördagsförmiddagar, veckans skönaste stunder... tjolahopp!