torsdag 15 november 2007

Planering in absurdum

Jag är ingen överraskningarnas kvinna. Jag vill gärna planera, veta i förväg och se fram emot det som komma skall. Små trevliga överraskningar som inte omkullkastar tillvaron alltför mycket är naturligtvis välkomna. Nu har jag länge planerat att bli sjuk, eller i alla fall "ställt in mig på det". Jag har känt att det varit på väg ett bra tag. Jag har satt upp en lapp med numret dit man ska ringa och sjukanmäla sig på anslagstavlan. Jag är beredd nu, men jag blir inte sjuk! Hallå alla virus och bakterier - jag gillar inte överraskningar! Om ni ska komma så passar det bra på lördag eftermiddag. Då har jag inget för mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, så det var det här du satt och skrev när vi pratade i telefon? Jag som trodde du typ satt och jobbade när du utbrast "Nej men ÅH, nu blev det ju fel".

Jag tror alla i vår familj är väldigt mycket för planering. Spontanitet är sällan uppskattat (om det inte gäller något som högst tar högst två timmar). Men vad fan, vi har väl roligt ändå!

Angående din väntade sjuka så kanske du hoppas mer än tror att den ska komma? :P

Anonym sa...

haha! du ska väl inte bli sjuk på helgen heller, det är väl bättre att vara sjuk en vardag i så fall... fast det har man ju inte tid med... idag har jag haft en helt hysterisk dag på jobbet... inte ens hunnit fika!