torsdag 8 november 2007

Postorder

Jag har hela hösten irriterat mig på alla desperata postorderföretag som aldrig ger upp. De skickar ut nya kataloger oh erbjudanden varje vecka. Först lockar de med presenter, sen med en allt större rabatt ju längre tiden går. De verkar bli helt hysteriska när man inte besäller "Bästa Malin! Du har ännu ine beställt från höstkatalogen." Och det värsta av allt är att... de lyckas! Det senaste erbjudandet om 40% på dyraste varan och 30% på resten av beställningen fick mig att ge upp. Suck, det bevisar med all önskvärd tydlighet att deras påträngande försäljningstrick funkar. I alla fall på mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha vad har du beställt då? själv funderar jag på att beställa ur ellos julkatalog men kanske ska vänta tills efter ikea... kram!

Anonym sa...

suck, jag hatar också postorder... värst av allt är att jag inte ens bryr mig om rabatter och grejs, jag beställer hejt vilt ändå! jag ska nog dock inte beställa skorna från laredoute. mamma grimaserade när hon såg dem och sa "ja, de ser ju lite roliga ut, men du ska ju itne bry dig om vad jag tycker". kul.