onsdag 14 november 2007

Sex- och samlevnad

Jag hade sex- och samlevnadsundervisning med mina elever idag. Jag har gått en kurs i det för lärare på högskolan och nu fick jag äntligen prova på det. Aldrig har jag haft elevernas uppmärksamhet som idag. Vi pratade snippor, könssjukdomar, sex och porr. Jag hade tagit med mig dukar, värmeljus och eleverna hade bakat. Efter två timmar frågade jag om vi skulle sluta? NEJ! sa de och vi höll på i en timme till. Jag ville ha den lektion som jag själv hade behövt i 16-18 årsåldern och tror att jag lyckades rätt bra. Superkul var det i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag skulle också velat ha en sån lektion! du är så bra.

har du sett att 11 st röstat? :)

Anonym sa...

vad bra du är!! jag skulle också velat vara med på en sådan lektion!! vad kul det lät.