lördag 10 november 2007

Veckans lista

Veckans avskräckande exempel: Pensionärsillisar (klicka på bilden för förstoring). Ungdomen falnar, silikonet varar...

Veckans ord: Dåndimpen. Ett underbart ord som borde användas mer.

Veckans krig: En mängd olika ställen bråkar om var Tomten hör hemma. Vintertursimen är en kassako. Jag undrar - kan man ta patent på Tomten?

Veckans tragedi: Skolmassakern i Finland. Otäckt! Bör jag skaffa mig en skottsäker väst att ha på jobbet?

Veckans nyhetstorka: Har Charlotte Perelli blivit ombedd att börja skratta i Babben Larssons heta stol eller ej?

Veckans snuskigaste: Kassörskan som kliade sig i näsan och sen började dra mina matvaror. Isch!

Veckans droppe (som fick bägaren att rinna över): Ta makten från Idoltittarna. Nu!

Veckans "Vad var det jag sa?": Rött kött är inte bra, cancerrisken ökar. Typiskt att jag just börjat äta kött igen efter 11 års uppehåll. Jag borde sluta igen.

Veckans skivsläpp: Christian Kjellvanders I saw her from here/I saw her from here. Mannen med rösten som tinar frusna själar. Lyssna på hans gamla låt "portugal" och döm själva.
http://www.musicbrigade.com/templates/VideoPage____7274.aspx?VideoID=4991

1 kommentar:

Anonym sa...

as usual, bra och ambitiös lista! puss. jonna.