lördag 17 november 2007

Veckans lista

Veckans politik: Danskarna har alltid tyckt att de är öppnare än oss svenskar. De är närmare kontinenten, mer frisinnade och bla bla. Nu är de bevisat en gång för alla att så inte är fallet då det främlingsfientliga Dansk folkeparti fick över 13,9 % i valet. Att jämföra med Sverigedemokraterna som i svenska valet fick 2,9 %.

Veckans sexigaste: Jag tycker topplistor för vem som är sexigast är fåniga. Nu har i alla fall Matt Damon toppat en sådan och det övergår mitt förstånd. Han är ungefär lika spännande som golf på TV.

Veckans ”du skojar?”: Carola ska starta artistskolan Camp Carola. Vilka kursmoment ska ingå? ”Så pratar du med bebisröst”, ”Så lyckas du slänga en krukväxt på publiken”, ”Så får du ett plastigt utseende” och "Så spelar du in en Jul i Betlehem skiva år efter år? Snälla, säg att det är ett skämt?

Veckans sexdebatt: En schweizisk välgörenhetsorganisation vill erbjuda sex till handikappade och flera volontärer (!) har redan anmält sig. Att snacka om sex som ”en rättighet” är befängt. Sex är ingen mänsklig rättighet. Var går gränsen? Det är nog inte bara handikappade som kan ha svårt att hitta en sexpartner. Ska alla som faller utanför samhällets skönhetsideal erbjudas?

Veckans pinsammaste: När jag beklagade mig över alla julklappar jag har att köpa för en jobbarkompis. Hon replikerade att hon inte haft någon att köpa julklappar till på 17 år. Vad svarar man på det?

Veckans ungdom: Jag!!! Fick visa leg på Konsum idag när jag köpte snus. Jag tappade fattningen fullständigt. Jag har fått köpa snus i 10 år! Det var nästan så jag började leta efter dolda kameran.

Veckans knäppaste: En man sköt två hundar som parade sig på hans fält. För att undkomma en förbannelse uppmanades han att gifta sig med en hund. Bruden fördes traditionsenligt klädd i sari och smyckad med blommor till templet av byns kvinnor. (foto från dn.se)

Veckans suck: Sj inför ett nytt biljettsystem. Det borde startas en högskolekurs i "Tågbiljettbokning 15p". Varenda gång man ska åka tåg är det nya biljettyper och bokningssystem.

Veckans statement: Världen står på randen till en klimatkatastrof. Jag lovar härmed dyrt och heligt att aldrig mer diska under rinnande vatten eller ta bilen extra till affären (om jag inte ska köpa något jädrigt tungt förstås).

Veckans Britneyrubriker: Hon har testats med amfetamin i kroppen och riskerar mista vårdnaden helt om sina barn, hon är psykiskt sjuk och hon vill rädda karriären genom att plastikoperera sig för 1 miljon. Lämna henne ifred! Det är lågt att sparka på någon som redan ligger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj vad jobbigt med din kollega som sa så där... ja man får väl vara glad att man har så många älskade människor i sin närhet att köpa klappar åt! sedan finns det ju många som väljer bort julklappsköpandet iaf, men inte vi inte!

Anonym sa...

hey you! bra lista som alltid, var får du allt ifrån? eller ja, du hänger väl med i tidningar till skillnad från mig. det var mysigt att träffa dig en stund nu på eftermiddagen! pusspuss.