tisdag 4 december 2007

Att kunna kyssas är viktigt. Kan man inte det finns stor risk för att det inte blir något förhållande. Det konstaterar ett gäng forskare som presenterar sin undersökning i tidningen Evolutionary Psychology. Hela 59 % av männen och 66 % av kvinnorna har fått kalla fötter sedan det visat sig att daten var en usel tungrullare. Men hav hopp, man kan träna upp sig. Jag drar mig till minnes ett tips jag läste när jag var yngre. Man skulle gröpa ur en tomat och träna på (nej jag provade inte!). Annars kan man ju alltid använda handryggen. Studien visade också att kvinnor ser kyssen som en ledtråd till förhållandets framtid medan medan männen ser den som ett första stadie till sexuell kontakt. Hmm... Förbluffande! Vem som har bekostat forskningen och vilket syftet var framgår inte av artikeln.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur vet man om man är duktig eller inte då? :P

Anonym sa...

ja precis... haha, jag kysste speglar och armveck när jag var liten för att öva mig. och anders ingers. :) när jag var fem.