söndag 2 december 2007

Ett 28-årigt barn

Julen är barnens högtid brukar det sägas. Har man inga barn får man helt enkelt bli ett själv. Jag blir alltid som ett barn i juletider. Det här är lite pinsamt så ni får inte mobba mig:

1. Jag vill bara läsa barnböcker med jultema, typ Pettsons jul, Madickens jul och barnen i Bullerbyns jul.
2. Jag har en adventskalender på nattygsbordet. Ja det är sant, ICA:s klassiker med rim. Det är nostalgi.
3. Jag följer julkalendern på TV. Slaviskt.
4. Jag och mina syskon hänger upp strumpor vid öppna spisen kvällen innan julafton.
5. Jag springer och tittar efter tomten i fönstrena på julaftonskvällen (men det gör min bror också och han är snart trettio och har barn).

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha, varför skulle vi mobbas när vi är likadana allihopa? sitter i soffan och är typ rökförgiftad, det är ett elände att försöka tända utan näver eller stickor. som är lite bristvara i vår vedbod.

Anonym sa...

ja, men vi har ju mysigt i alla fall för fan :) jag skriver "fan" i varenda inlägg till dig haha.

Anonym sa...

det är långt till 30 och jag måste ju visa gustaf hur det ska gå till

Anonym sa...

andreas sa...

Anonym sa...

Hihi skönt att det finns fler familjer som blir sådär vid jul! Min släkt börjar klaga på att vi är så många och att vi kanske ska börja fira jul på varsitt håll. ALDRIG i livet säger jag, iår blir det hemma hos Ingela! Dom har dom bästa fönstrena att spana efter tomten hihi. Tur att jag kan gömma mig bakom Malte ;) kram