onsdag 12 december 2007

GI

Jag har några kollegor som äter GI-mat. Själv få jag känna mig som en kolhydratbov av stora mått på lunchrasten med stora lass pasta, ris eller potatis i lådan. Idag råkade jag, min nöt, utrycka mig skeptisk mot metoden och det skulle jag inte gjort. Hela lunchen fick jag höra på en lång engagerad föreläsning om hur bra vi mår av att bara äta fett och proteiner. All forskning som visade motsatsen var bara bluff och båg. Hon lät riktigt sur på mig: "Jag tycker faktiskt att man ska läsa på innan man skapar sig en uppfattning". Jag tror jag äter på mitt kontor i fortsättningen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Malin, du får väl faktiskt läsa på lite innan du kommer med någon sån där kommentar! HAHA! Nej, kom med en låda med bara makaroner och säg "det är är GI-metoden" :) Då blir de riktigt irriterade!

Anonym sa...

GI är väl bra men vi behöver kolhydrater också! men mindre snabba sådana. iaf enligt u-k solum som är kostrådgivare. (jag går en hälsoinspiratörsutbildning) hjärnan t.ex. behöver kolkydrater särskilt vid hög tankeverksamhet... korsord t.ex. :)