söndag 23 december 2007

God jul

Nu går jag snart in i julrusets dimma, och kommer ut först på torsdag. Julen är en magisk högtid. Jag älskar julen. Vacker, mysig och på samma gång lite vemodig. Vi minns alla dem vi saknar och tänker på dem som är ensamma.

Den här julen har alla chanser att bli en succé. För första gången på mycket länge har vi ett litet barn närvarande på julaftonskvällen, nämligen min lilla brorson, och att studera honom ska bli kul. Det enda orosmolnet som jag kan se nu är de väderstörningar som hotar att slå ut Kalle Anka. Även om det är olidligt tråkigt att se alla filmsnuttar som jag nu sett 28 gånger så hör det till. Det är bara när hackspetten kommer som jag tar en väldigt lång kisspaus.

Slutligen vill jag bara önska alla mina kära bloggbesökare en riktigt mysig jul. Kram Malin

1 kommentar:

Anonym sa...

nu är julen slut, slut, slut... granen dansas ut, ut, ut... snart i alla fall. men först massa mer ledighet och nyår. hörde ni skulle till vallen med, ååh, längtar, längdskidor varje dag, hurra hurra!