fredag 28 december 2007

Nu är glada julen slut slut slut. Julegranen kastas ut ut ut (fast jag har inte haft någon). Vi hade istället julgransplundning igår genom att äta pizza. Då kändes det att julen var över. En pizza tar död på alla julkänslor. Man borde ha mer juliga traditioner kring nyår och trettonhelgen också, så att man drar ut på julen lite. Den är för kort. Bara fyra dagar om man räknar dan innan.

Nu är det fyra dagar kvar av 2007 och hög tid att införliva detta års nyårslöften, då ni snart ska avge nya. Jag har varit riktigt föreutseende för jag har redan klarat av 2008:s nyårslöfte och slutat snusa!

I år tycker jag att ni ska skippa alla nyårslöften om att gå ner i vikt, börja träna mer och bli bättre på att höra av sig till gamla släktingar. De håller aldrig i alla fall. Lägg er på en realistisk nivå. Typ - jag ska röra på mig en gång i veckan, äta en frukt om dagen, inte äta kaffebröd varje dag, försöka sova minst sju timmar varje natt, dammsuga minst tre gånger i månaden och inte äta mer än en pizza i månaden.

1 kommentar:

Anonym sa...

bra förslag på nyårslöften! puss. jonna.