lördag 15 december 2007

Snurriga Lisa

Det är ute med mig nu. I förrgår sa jag käckt till eleverna att "nu syns vi inte mer före jullovet så jag tänkte avsluta lite stämningsfullt med att läsa en julsaga". Jag släckte ner och läste sagan. Sedan önskade jag eleverna ett skönt lov och sa hej då. De såg lite förvirrade ut och plockade ihop sina saker under tystnad. När de precis skulle gå vände sig en kille om och sa:
- Har vi inga lektioner nästa vecka?
- Nej men gud!... Vad gör jag?! Det är ju en vecka kvar. Jag tar tillbaka alltihop. Ha inte ett bra jullov... än. Vi ses på måndag!
"Borta" är bara förnamnet. Ibland blir jag orolig för mig själv...

2 kommentarer:

Anonym sa...

oh my god, malin, vad är det för del? du måste äta fiskolja! det är bra för minnet! det säger "alla" som vet. jag ska börja nu.

Anonym sa...

HAHAHAHA! malin, man blir ju mörkrädd! den värsta och bästa blackouten hittills. hoppas du haft en bra helg. pusspuss!