lördag 8 december 2007

Veckans lista

Veckans sötaste sumo: 8 månader och nitton kilo.


Veckans lögn: Barnmatsföretaget Hipp skickar ut en pekbok till barn trots att reklam riktad till barn är förbjudet. "Men vadå", säger de. "Det är föräldarna som ska roas av pekboken". Yeah right...

Veckans antiklimax: Finallåten i Idol. Smörigast någonsin. Jag får utslag när en låt innehåller orden moment, love, heart, forever och to night. Och är det någon som kan nynna på melodin idag? Nej tänkte väl det.

Veckans jippi: Min favorit Amanda kom tvåa i Idol. Nu kan hon köra sitt race och slipper spela in en förproducerad massprodukt till skiva på två dar. Marie passade helt enkelt bättre att vinna och alla tidigare år har visat att det går sämre för ettan än för dem som kom efter.

Veckans medelåldersrevansch: Tittarsiffrorna visade att På spåret hade fler tittare är semifinalen av Idol förra veckan. Heja Ingvar! Igår lär fallet ha varit det motsatta för då gästades På spåret av Sveriges mest självgoda man, vars hela ögon ingen sett på tjugo år, Jan Guillou.

Veckans blogg: Julbocken i Gävle börjar blogga. Hmm... det låter som det kan bli en spännande blogg. "Idag stod jag still på torget hela dan och imorgon ska jag... också stå still på torget hela dan."

Veckans irritationsmoment: Minst tre gånger varje reklampaus får man se H&M:s avklädda och oförskämt snygga julmodell åma sig i slow motion, under den period på året då man äter som mest.

Veckans skräll: Jag ska gå ut på krogen ikväll! Det var nästan ett år sen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej! vilken bra lista. ja marie passar nog bättre att vinna Idol... snacka om att finallåten sög, sämsta hittills. passade ju iaf marie bättre än amanda. amandra har ju för övrigt redan en låt på diggilistan! :) håller med dig om underklädesreklamen, de sista tio dagarna har jag ätit tårta tre gånger och kaffebröd många fler. julen är en förödande tid för figuren, men ack så mysigt det är! puss.

Anonym sa...

intressant och rolig (speciellt om jans ögon haha)läsning minsann så här på morgonkvisten! sjukt på ett sätt att på spåret hade fler tittare än idol, samtidigt slog ju tv4 röstningsrekord!

var rolig det var igår, men idag vaknade jag med lätt huvudvärk och blir andfådd bara av att gå upp för trappan...