fredag 25 januari 2008

Jag sitter på mitt arbetsrum och väntar ut tiden. Väntar på att få åka hem. Väntar på att ta helg. Det låter som om jag har världens slappaste jobb som kan sitta och vänta ut tiden, men det har jag inte. Jag har en rättningsshög som ligger och skriker efter mig på skrivbordet och jag hör mina elevers röster klinga i huvudet. "Har du rättat min recension än?". Jag slår dövörat till. Jag har liksom bränt mitt krut för den här veckan. På fredagarna tar jag ingen lunch för att kunna sluta tidigare. Äter något på mitt rum samtidigt som jag bläddrar med några papper så det ser ut som att jag jobbar. Arbetslunch. Som om någon skulle bry sig.

Det är fredag igen och jag har alldeles lagom med planer för helgen. Typ 2 + några saker som inte måste ske. Det är lagom, man ska inte stressa på helgerna. Mina planer är: 1. Städa ett trapphus. 2. Gå bort på middag! Lite nytta och mycket nöje. Trevlig helg på er alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha. ja vi var på ikea idag.. mina helgplaner: kläppen i morgon dag. middag kvällen. söndag springa o fika m anders. ev klippa mig. träffa farmor? lite väl mkt men iaf. puss. /j

Anonym sa...

hallåhoppsan! det bästa är ju att inte ha så mycket planerat, för då går tiden lite långsammare och helgen känns lite längre :) dock har den här dagen sprungit iväg fast att jag inte gjort någonting vettigt förutom gjort efterrätt till ikväll... vi ses!