lördag 19 januari 2008

Stormen som aldrig kom....

Igår varnade SMHI för storm i bl.a. Svealand. Jag känner ofta en skräckblandad förtjusning inför stormar och eftersom vi bor i hyreshus känner jag mig också ganska trygg. Stämningen trissades upp under dagen. Det pratades om den annalkande stormen på jobbet och ett gäng gubbar stod och pratade om den utanför kassorna i mataffären. Jag förberedde lite på balkongen för att inget skulle blåsa bort. Och timmarna gick... Jag tittade ut på träden men de förblev lika stilla.
- Men den skulle nog ine komma förrän till natten har jag för mig, sa jag besviket. Jag tänkte att jag vaknar nog inatt av att vinden river utanför förnstret. Men icke. Och imorse förväntade jag mig att se trädgården full i skräp och kvistar efter nattens storm. Allt var sig likt. Det blev ingen storm. Vi blev lurade.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, den kom nog lite mer på andra ställen än här. och nu skiner sooooooooooooooooooolen, yihaaaaaaaaaaaaaaaaa.