onsdag 13 februari 2008

Alla handlares dag

Imorgon är det alla hjärtans dag och frågan är om man ska uppmärksamma sin partner på något vis, bara för det förväntas av en. Eller om man ska bojkotta den överkommersialiserade dagen och överraska en annan dag. Egentligen är jag mer lockad av den senare tanken , men hur reagerar M om jag inte gör något? Om han inte ens får ett ynka litet kort eller en chokladask?
På en reklamfilm på TV, för jag vet inte vad, säger de: "Det finns en dag om året när våra hjärtan slår lite extra för dem vi älskar". Det låter ju kul... En endaste liten dag när våra hjärtan slår lite extra och den dagen har handlarna bestämt. Nej fy fan, de ska inte få bestämma vilken dag mitt hjärta ska slå lite extra. Men tänk om M blir ledsen... Jag kanske kan ge honom något på fredag istället...

3 kommentarer:

Anonym sa...

mm svårt dilemma... men a ska jobba och jag träna så det blir nog inte så mkt fireri för oss. men har köpt ett paket. puss.

Anonym sa...

jag tycker det är roligare att göra nåt någon annan dag... och man behöver ju inte ge nåt, utan istället kanske göra nåt ihop istället... en annan dag! jag har bara köpt lite choklad, hä får räcka :)

www.palindgarden.blogspot.com sa...

jag har inte köpt något, vi brukar bara äta en extra god middag istället! ja gillar inte att köpa ngt för att man känner sig tvungen. Då blir det oftast inte bra :( trevlig alla <3 dag!!