onsdag 20 februari 2008

En elev som såg en bild på en punkare sa:
- Fan vad coolt om en lärare såg ut så där. Alla lärare klär sig lika. Alla har liksom samma lärarstil.
Nähä! Jag gjorde mig beredd att påbörja ett försvarstal, men retirerade. Han har ju rätt. Jag följer nog omedvetet en viss klädkod som lärare, en "lärarstil" som är ganska tråkig.

Känner du dig grå och trist? Besök http://facehunter.blogspot.com/ för inspiration. Där kryllar det av människor som inte drar sig för att sticka ut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag känner mig grå och trist. jag får verkligen inte till det där med kläder som jag vill... aldrig hittar man det man ska när man shoppar och aldrig är det lika fint när man kommer hem. fuck!

Anonym sa...

nej usch det är trist när man känner sig grå och trist.. i morse kände jag mig som en askkopp i ansiktet, helt grå, dassig... en färgglad sjal muntrar dock alltid upp. och rouge. ibland lite för mkt, haha. en ggn sa de på jobbet att jag var så rosig. de troddde typ jag hade feber.

Anonym sa...

Hälsningar Åsa förresten :-)

Anonym sa...

Fått slut på inspiration?!
Läst detta inlägg förut på din blogg.....!