lördag 16 februari 2008

Helgen ska firas!

Idag har jag släppt alla hämningar. Jag har slöat och ätit precis så mycket som jag känt för och det vill inte säga lite. Började dagen med en stadig frukost (så stadig att jag fick lov att vila efteråt). Några timmar senare blev det förmiddagsfika med saffranssemla och rester från gårdagens tacos. Ett par timmar efter det mellanmål följt av ett par chokladbitar (men efter det åt jag faktiskt en morot för att få i mig lite vitaminer). Till kvällen väntar schlagerkväll med syskon och respektive hos brorsan och vi ska äta pizza. Till efterrätt chips och dipp. Som sagt, fördämningarna har brustit fullständigt. Visst är det härligt med lite hederlig karaktärslöshet? Jag tänker inte ens få dåligt samvete. Jag vägrar. Helgen ska firas!

3 kommentarer:

Anonym sa...

själv har jag faktiskt försökt (märk väl försökt) vara ståndaktig idag... sa nej till choklad hos en tant och sa sedan nej till tårta efter lunch, men sen åt jag ju givetvis tårta i alla fall :D och igår vräkte jag i mig en liten chokladkaka plus åt tårta även då... och ikväll blir det pizza mm. "försöka duger" heter det väl? för mig blir det "försöka suger".

lite lustigt var det ändå när jag sa skämtsamt till tanten "nej tack, ingen choklad för mig, man ska ju försöka tänka på figuren", då svarade hon "men du har ju ingen figur". öh, tack? eller inte.

Anonym sa...

haha, ja, tanterna de är för roliga de... en gång sa en dement tant till mig medan hon stirrade intensivt på mig "du är inte vacker du inte!" näe fredagar o lördagar är verkligen frossardagar, eller, unnardagar, det låter finare. man kanske skulle försöka begränsa sig till en dag i veckan och inte tre som nu, fre-sön... haha.

Anonym sa...

det finns ju kanske andra anledningar till att du släppt alla hämningar ;)