fredag 29 februari 2008

Skurgumma

Såg ni Rent hus på fyran i onsdags? Hujeda mig! Inte direkt ett program man kvällsfikade till... Nåväl, även om mitt hem kändes kliniskt rent även som ostädat i jämförelse med den här mannens soptipp till lya, så blev jag inspirerad (och avskräckt) till storstädning igår. Vansinnigt tråkigt, men åh så skönt när det är gjort. Dammade allt ordentligt, torkade av alla skåpluckor invändigt och utvändigt, spisen, kaklet. Torkade av alla dörrar, speciellt runt handtagen, dammsög noga även bakom säng och under soffa och torkade avslutningsvis golvet med såpa. Vi bor på 44 kvm och det tog mer än fyra timmar! Efteråt var jag alldeles slut. Nu är det meningen att ni ska berömma mig...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du, jag är sjukt impad... har bott i U-åker i 1,5 år och har väl aldig gjort hälften av det där...

Anonym sa...

du är SÅ duktig malin! jag ser faktiskt fram emot att få städa min egna lägenhet i höst :) får för mig att det är roligare att städa när det liksom bara är för ens egen skull, och inte till exempel när ens mamma ber en (förlåt mamma). all tid här hemma har ändå präglat mig på så vis att jag tror att jag kommer ha ordning och reda i min och pers lägenhet... för jag kan verkligen störa mig på när det är mycket saker framme, smulor på bänken osv (även om du mamma inte märker det, så gör jag faktiskt det). jag är dessutom mycket tacksam för att mamma är noga, tänk om hon inte brydde sig alls istället... nu skriver jag enbart mamma eftersom det är mamma som städar mest här, och pappa gör annat. utifall jag låter väldigt som att det bara är mammor ska städa... vet inte varför jag förklarar mig och jag vet inte varför jag göra värsta långa utläggningen om städning. kanske behöver jag gå i skola och skriva av mig lite :) men vad ska jag plugga? haha, jag ska inte börja skriva om det också. over and out.

Anonym sa...

vi har ju 4x44 kvm men jag har då aldrig städat i 16 timmar så du måste ju varit nogrann och duktig...

Anonym sa...

hahahaha...fisa