torsdag 27 mars 2008

Provhytt

Idag har jag varit på stan o handlat (under någorlunda kontroll) med Mamma mu. Ekonomin är skral denna månad eftersom arkitektens arbete med våra husritningar skulle betalas. Ska jag vara helt ärlig blev det ändå lite för mycket... Imorgon när det är ljust kan jag ta ett foto på inköpen a´la modeblogg och visa er.

Dagens roligaste händelse utspelade sig i en provhytt (!). Jag stod i en hytt i full färd med att prova en sport-top då jag hör någon säga:
- Hej!
-...
Jag reagerar inte eftersom det knappast kan vara mig någon hejar på.
- Hej!
Jag fortsätter mitt provande och står nu naken upptill.
- Hej, säger någon envist och lite högre för tredje gången. Jag tittar ner och ser en lite kille i 3-4 års åldern som ålat sig in i min provhytt och ligger på golvet. Hade det varit en vuxen hade jag skrikit rätt ut där jag stod med melonerna i vädret, men nu behöll jag fattningen och svarade "hej hej", varpå han kröp ut. Hi hi, det är alltid lika kul med ungar som inte lärt sig de sociala normerna än, utan säger och gör precis det som faller dem in.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hans pappa kanske skickat honom med en mobilkamera,har du tänkt på det....

Anonym sa...

men shit pommes frites, vad kul! haha, du råkar alltid ut för sånt där!