lördag 26 april 2008

Fire!

Ett timmertåg har ikväll farit genom bygden och lämnat ett flertal bränder efter sig. Jag upptäckte att det brann nere vid järnvägsspåret (vi bor nära) och när jag sedan gick ut och gick med hunden upptäckte jag flera bränder. Jag ringde mamma som sa att det även brann där de bor, sju kilometer längre bort. Jag hörde en gubbe nämna en teori om att ett hjul på tåget stått stilla och åstadkommit ett fyrverkeri av gnistor. Brandbilarna for kors och tvärs och det stod folk överallt. Några hade tagit saken i egna händer och släckte en av bränderna med krattor och ris. Nu verkar läget vara under kontroll, åtminstone härikring. Otäckt, men samtidigt spännande med lite dramatik.

3 kommentarer:

Anonym sa...

spännande, tur vi har en jordåker mellan oss och spåret.

Anonym sa...

läskigt med tanke på närliggande hus etc... huga.

Anonym sa...

ja varför är det så spännande med sånt där. Så länge ingen skadas eller dör så är det ju hur kul som helst när det brinner eller så, haha/tora