söndag 13 april 2008

Rulle

Igår kväll skulle mina föräldrar komma på middag. Det var sannerligen på tiden och vi ville bjuda på något riktigt gott. På morgonen tog vi ut en köttbit ur frysen som det stod "rulle" på (vi köpte ju kött av en kompis som har oxar i vintras). När jag sedan träffade min bror, som har ett förflutet i chark- och köttbranschen utbrast han:
- Men det är väl jättesegt? Det är ju en enda muskel från baklåret.
Nervositeten steg. Jag såg framför mig hur mamma och pappa kämpade med det tuggummisega köttet. På internet hittade jag dock ett recept (se bilden) på kokt nötrulle med svartvinbärssås och ugnsstekta rotsaker och följde det till punkt och pricka. Och det blev supergott! Inte illa för att komma från en som varit vegetarian i 11 år. Jag var (är) riktigt stolt över mig själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är sjukt imponerande Malin! (och nu kan du aldrig mer kalla mig ambitiös i köket för jag har aldrig gjort något liknande)

Anonym sa...

bra jobbat syrran