onsdag 2 april 2008

Vissen

Jag mår inget vidare, nyser och snorar så tårarna rinner. På eftermiddagen då jag haft dagens lektioner skrev jag på whiteboard-tavlan på min dörr: "Jag är krasslig och jobbar hemifrån resten av dagen. Jag nås på telefonnummer xxxx-xxxxxx. /Malin". Sen åkte jag hem satte telefonen på ljudlös och la mig och sov. När jag vaknade tog jag febern men termometern visade högst normala 37 grader. Det är nästan synd att jag inte har feber för det är först då jag anser mig slagen.
Jag fick en känga av barnmorskan igår också. "Om du är sjuk SKA du vara hemma. Du har inte bara dig själv att tänka på nu". Jag är en dålig mamma innan jag ens har blivit mamma. Tänk om mitt barn tar skada? Men av sparkarna att döma är det lilla pyret piggare än jag.
Jag är nästan beredd att be till Gud (som jag inte tror på) att jag ska bli frisk. Jag hatar att vara sjuk!

3 kommentarer:

Anonym sa...

var du hos mvc igår? vad sa de? och andreas sa att mats känt första sparken också? jag är ju helt off, vi ses aldrig!

Anonym sa...

åh, sparkar han/hon? vad roligt! varför mailar du inte och berättar du sånt? ta och vila upp dig och bli frisk nu! kram!

Anonym sa...

krya på dig kära syster, sorry att att jag berätta men jag trodde dom visste.