fredag 23 maj 2008

Fruntimmer under huven

Jag lockade till mig publik igår när jag stod och fyllde på spolarvätska på parkeringen på jobbet. En manlig lärarkollega tog en stor omväg och kom fram.
– Jag var tvungen att komma och kolla. En kvinna under en motorhuv!
Hm… Vad svarar man på det? Jag förstod inte... Reagerar alla män på en kvinna som gör något utöver att köra bilen? Först när han gått kom jag på att jag skulle ha sagt att jag minsann kan fylla på olja, luft och byta däck också. Så det så!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Jag kan bara spolarvätskan. Thats it. Kan inte byta däck, absolut inte...

Anonym sa...

vad du är duktig.(jag kan nog inget mer jag heller)

Anonym sa...

Vafan du ska ju inte ens behöva svara på en sådan fråga, f*n va sur jag blir! Nästa gång han värmer en matlåda säg då "oj har du lagat det där själv?"

Anonym sa...

jag kan bara växla och ratta :D

Anonym sa...

jag kan bara växla och ratta :D