tisdag 20 maj 2008

Köpa eller inte köpa? Det är frågan...

Jag är som en narkoman... Sitter här och föröker låta bli. Stålsätter mig själv, samtidigt som allt är förberett och bara det slutgiltiga knapptrycket återstår : "Beställ". Någonstans vet jag att jag kommer att göra det fast jag inte borde. Allt talar emot. Förnuftet ekar i huvudet: Du har så det räcker. Du ska snart flytta! Läs ut de böcker du har innan du beställer nya. Men det var ju så länge sedan? Jag vill ha lite nya fräscha böcker till sommaren då jag ska ligga på soffan med benen högt och bara vänta... Snälla?

4 kommentarer:

Anonym sa...

klart du ska köpa.

Anonym sa...

haha precis så där sitter jag med,ibland har jag abrytit flera ggr men sen ändå köpt tillslut.

Anonym sa...

köööp. jag vill också beställa nåt, men har redan beställt två skivor den här veckan...

Anonym sa...

Köp!-utan konsumtion stannar landet!....en samhällsgärning-helt enkelt..he he!