lördag 17 maj 2008

Snökaos

Dagens alla planer har fallit i stöpet på grund av snö. Och då snackar vi inte lite snö... Trädgrenarna är så tyngda av snö att de ligger på marken. Med sommardäck på bilarna och alla vinterkläder och skor förpassade till förrådet bli man lite låst. Jag hade tänkt åka och hälsa på mitt gudbarn (går inte), plantera blommor (går inte) och klippa gräsmattan (går inte) idag. Vad som däremot går och som jag ägnat denna dag åt är att:
1. Fika
2. Beställa kläder på internet
3. Surfa
4. Läsa
5. Rensa papper
6. Slå av snö från häck- och trädgrenar med en sopkvast (för att förhindra att de knäcks)
Nu börjar jag dock bli aningens uttråkad och funderar på att pulsa ut i snön på en promenad. Jag hörde just att plogbilen åkte förbi. Det är 17 maj. Ur led är tiden...

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja, herregud. tycker synd om mig själv som måste jobba i detta... med sommardäck på bilarna och allt. fy bubblan! måtte det sluta snöa snart... ska nog beställa ett par skivor nu, liksom för att muntra upp mig lite.

Anonym sa...

kan du ta greta med dig på promenaden?

Anonym sa...

du verkar ju ändå ha fått en hel del gjort!