söndag 18 maj 2008

Studiebesök

Vi har idag varit med föräldragruppen på studiebesök på förlossningsavdelningen. Det var så mysigt där så jag nästan ville stanna och föda barn på direkten. Föräldrar som strosade runt med sina bebisar i plastboxar på hjul. Inga smärtovrål och inget jämmer (eftersom inga förlossningar pågick för tillfället). Jag misstänker att jag inte kommer att tycka det är lika mysigt när jag kommer dit nästan gång (i alla fall inte först). Men nu blev jag besviken när de sa att de flesta bara stannar två-tre dagar. Det låter så skönt att ligga där i eget rum med bebisen och få mat serverad flera gånger om dagen, samtidigt som proffshjälpen finns utanför dörren. Men vad vet jag...

7 kommentarer:

Anonym sa...

åh, nästa gång du är där så är det dags! gud vad spännande! vi ses imorgon, det ser jag fram emot. puss!

Anonym sa...

jag och fia stanna fem nätter och det var något man aldrig glömmer,ett minne för livet.

Anonym sa...

ååå jag vill också föda barn!!!/Tora

Anonym sa...

shiit, det är ju faktiskt inte länge kvar, en sommar bara, som går ju så fort... sen är ni där på bb! men blir det mora nu då? i falun får man väl inte enkelrum? det fick inte marina sist iaf, hon fick ligga i sal med flera andra mammor och det låter inte lika mysigt.

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Vi var där i fem nätter och höll på klättra på väggarna efter en natt! Vi ville bara hem,hem,hem och få bli en familj på riktigt! Olika hur man känner men jag slappnade av direkt jag kom hem och fick göra på mitt sätt utan att någon personal sneglade på en..

Anonym sa...

jag håller med madde visst var de mysigt på bb men man vill ju även bara komma hem å göra på sitt eget vis utan att höra olika förslag och åsikter från varje barnmorska som stiger in genom dörren. men jag skulle endå aldrig byta bort mora för de är mysigt dår och sen när mannen får sova kvar är ju överlägset skönast.
kram

Anonym sa...

glömde skriva att de var fia som skrev förra inlägget