tisdag 17 juni 2008

Aaaaaaah!

Aaaaaaah jag har just stött på silverfiskar i vårt badrum!!! Jag är vanligtvis inte rädd för insekter, men de här snabba små djuren som plötsligt dyker upp kring ens nakna fötter är vidriga. En stor nackdel med att bo i ett äldre hus är att silverfiskar ofta kommer på köpet. Jag har inte haft dessa oönskade husdjur sedan jag bodde i Stockholm och jag ryser i hela kroppen vid blotta tanken. Är det någon som vet hur man förpassar dessa avskum till det mörkaste helvetet för gott?

3 kommentarer:

Anonym sa...

inser att jag måste läsa din blogg lite oftare! gud så mycket du skrivit sen sist, hoppas det känns okej att jag inte kommenterar alla.

silverfiskar är hemska... per har här hemma också. har ingen aning om vad man ska göra åt dem dock! de är ju så snabba också...

Anonym sa...

jag lider med dig... men vet ej hur de hanteras... usch fy fy.

Anonym sa...

öppna dörren lite grann. tänd lampan, stäng dörren en liten stund. Sen kan du lugnt gå in, då de försvunnit. =)