måndag 2 juni 2008

På plats

Jag älskar att flytta. När det är färdigt. Flyttstädningen är absurt tråkig. Jag låg på alla fyra och gnodde så svetten rann och kom osökt att tänka på Askungen. Tack vare god hjälp gick det ändå relativt smärtfritt. Mamma ska dock anmäla oss till nästa säsongs Rent hus, eftersom jag inte dragit ut spisen en enda gång på nästan 3 år. Skäms snuskfia!
Att bo på en nytt ställe är en kul känsla. Man känner sig som en gäst fast ändå inte. Bara att bre sig en macka känns spännande och nymodigt. Att gå från en 1 1/2:a till en 3:a är en upplevelse. Jag har inte bott så stort sen jag bodde hos mamma och pappa. Det är som att bo i en paradvåning. Eftersom det är en gammal lägenhet är det också väldigt högt i tak och jag upplevde mig plötsligt liten, men eftersom jag sväller för varje dag så växer jag nog snart in i den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är jobbigt att flytta ut men kul att flytta in! själv går jag med en konstant ångestklump i magen inför min flytt och flyttstäd... har du lust att städa lite i helgen så är det tacksamt.. men kan och orkar du inte förstår jag det. puss o kram.

Anonym sa...

snart är det min tur :D har fått kort på lägenheten! jag måste visa dig jättesnart :)