måndag 14 juli 2008

Rättvänd

Den norska vändningen som jag läst om var som en dålig norgehistoria. Författaren måste ha skrattat hela vägen hem från tryckeriet när hon såg alla blivande mödrar framför sig, liggandes med massa kuddar under rumpan och kämpandes för att inte kissa på sig. Bebisen brydde sig inte ett dugg.
Den professionella vändningen lyckades däremot. Bebisen var samarbetsvillig och ligger nu med huvudet ner. Läkaren tog i för allt vad hon var värd. Det var en häftig (om än något smärtsam) upplevelse. Hoppas hoppas att den lydigt ligger kvar där nu fram till förlossningen. Jag vill inte bli snittad. Även om det låter konstigt för vissa så skulle jag bli rejält besviken om de "plockade ut" bebisen. Jag har laddat i snart nio månader på att få föda mitt barn genom smärta och med blod, svett och tårar. De ingredienserna ingår säkert i samband med ett snitt också, men det blir inte på samma sätt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag är så glad så glad så glad att det gick bra!!

Anonym sa...

jag försöker få bort bilden i huvudet när läkaren trycker på magen... men huvudsaken att han lyckades :)

Anonym sa...

se till att M får svettas lite oxå. men inte för mycket blod från honom.